Mat-muffins


Jag tror jag måste testa någon dag här framöver att göra matmuffins. Jag har ju en perfekt muffinsplåt i silikon också som jag har fått av mamma. Det vore gott att göra med fetaost och soltorkade tomater, eller kanske bara olika nötter, tex. pinjenötter eller linfrön. Hittade ett lätt recept:

Tillagning

5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
3 ägg
2 msk olja
2 dl gräddfil

+ Valfri fyllning.

Gör så här:
Blanda samman mjöl, bakpulver och salt.
Vispa samman ägg, olja och gräddfil.
Häll äggblandningen i mjölet och blanda väl.
Smula ner fetaosten i små bitar.
Dela broccolin i buketter och förväll dem hastigt.
Skär tomaterna i bitar.
Vänd ner 2/3 av osten, broccolin och tomaterna i smeten.
Fördela dem i formar.
Fördela sedann fyllningen på muffinsarna.
Grädda i 200 g ca 30 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0