This is my home

God morgon.
Nu var det ett tag sedan jag skrev. Förra gången jag skrev var jag i Stockholm och hade halva arbetsveckan kvar. Nu, sex dagar senare, sitter jag hemma i lägenheten i Sundsvall igen. Jag kom hem i lördags och efter det har jag bara njutit av att vara hemma. I slutet av september har vi bott här ett år. Ännu en gång måste jag säga att tiden går fort!
Men det känns som vi får mer och mer ordning här i lägenheten. Nu fattas bara taklampor till kök och vardagsrum och en ny matgrupp. Jag har även planer att inom de närmsta dagarna åka ut till Birsta och köpa en sak som jag har suktat efter väldigt länge! Vet dock inte riktigt ännu vart den ska stå...


Idag är det finväder. Så jag tror det för bli lite löpning och efter det ska jag ner på mammas jobb och hjälpa henne med en sak.

Jag gick på stan igår, hade precis skiljt mig från Ellinor och Hanna och skulle möta Emilie, då hör jag någon ropar "Hej Sofie!". Jag vänder mig om och där står mamma. Känns som jag står i en evighet och bara kollar och försöker koppla vad hon gör där. "Vad gör du här?" frågar jag. "Jag jobbar här?" svarar hon. Jag var helt säker på att det var lördag, och förmodligen att jag var kvar i Stockholm eller något. Men glad blev jag iallafall att träffa henne igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0