För att vissa får mig att skratta

En bar
Ett gäng på tre killar och en tjej ~27, som verkar komma från samma arbetsplats, sitter på after work. Tjejen berättar om ett tidigare sommarjobb som hon har haft i en kiosk.
Tjejen: Vi kom överens om att vi skulle be nästa kund om leg oavsett vad kunden beställde. Nästa kund som kom var en tjej på ca 17 år och hon beställer en grillad korv. När jag ber henne om leg säger hon:
"Jag har inget leg... Då tar jag en kokt korv istället!".

73:ans buss mot Gårdsten, Göteborg

Två äldre herrar ~60 sitter på bussen som åker lite väl fort och svänger häftigt.
Man 1: Hur kör chauffören egentligen? Var har han fått sitt körkort ifrån?
Man 2: Han har inte körkort, han har busskort!


Fridhemsplans tunnelbanestation, Stockholm

Tjej 1 ~19: Jag fattar inte! Han har ju bara varit medlem i några dagar, och har redan flera fotoalbum!
Tjej 2 ~19: Jo, jag sa till honom att jag skulle göra slut om han inte blev medlem på Facebook, så han vill nog visa att han tar det på allvar.


Café i Skogsnäs, Norrland

En mamma ~40 och hennes son ~4 sitter och äter på ett café.
Pojken: Mamma... när isbjörnar smälter, blir de som vanliga björnar då?



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0